Referenties
Patrick Olde Scholtenhuis
Patrick Olde Scholtenhuis
CFO RTL Nederland

‘Ik weet uit ervaring hoe ongelooflijk belangrijk het is dat een pensioenuitvoerder zijn zaakjes op orde heeft’


‘Toen ons contract met PNO Media afliep, hebben we alle voors en tegens op een rij gezet en alternatieven overwogen. Het is een vrijwillig fonds, dus opties genoeg om elders te kijken. Bijvoorbeeld bij een verzekeraar. Maar die wil op iedere euro die je inlegt een marge maken. Dat is bij een pensioenfonds niet zo, dus krijg je voor die euro meer terug. Ik weet uit ervaring hoe ongelooflijk belangrijk het is dat een pensioenuitvoerder zijn zaakjes op orde heeft. Dat de administratie klopt en je snel antwoord krijgt als je een vraag hebt. Ook dat telde mee. En RTL is een bedrijf met een sociaal gezicht, dus wilden we een kwalitatief goede pensioenregeling. Die optelsom maakte dat we ervoor kozen om de pensioenen van onze mensen opnieuw bij PNO Media onder te brengen.’
Kirsten Kolkman
Kirsten Kolkman
Manager P&O Consumentenbond

‘Ze besteden opvallend veel aandacht aan goede communicatie ’


‘Na jarenlang een eigen pensioenfonds te hebben gehad, hebben we de keuze moeten maken om onze regeling onder te brengen bij een ander pensioenfonds. Na grondig onderzoek besloten we ons aan te sluiten bij PNO Media. En ook al was de aanleiding minder vrolijk, de overstap is in zijn geheel positief te noemen. De pensioenregeling van onze 250 medewerkers is inhoudelijk nauwelijks gewijzigd. We sparen meer voor ons pensioen, terwijl de premie is gedaald. De overgang naar PNO is administratief vrijwel geruisloos verlopen. Onze medewerkers hebben er niets van gemerkt of het moet zijn dat ze anders worden geïnformeerd. Bij PNO Media besteden ze namelijk opvallend veel aandacht aan pensioencommunicatie. Per post zoals met het magazine, maar steeds meer ook digitaal en interactief. Neem de online pensioenplanner Op Koers waarmee je het pensioen op je eigen wensen kunt afstemmen. Het bieden van handelingsperspectief is een eis van AFM. Dat is nu prima geregeld, omdat we kunnen meeliften op wat er allemaal al is bij PNO.’
DELEN:

Bel zelf een klant van ons!

Wie weet er nou beter hoe het is om klant bij ons te zijn dan onze klanten zelf? We brengen u graag met een van hen in contact. Bel 035 702 34 20 of  gebruik het contactformulier en we regelen het voor u.