Deelnemers en pensioengerechtigden geven PNO Media een 7,6

Deelnemers en pensioengerechtigden geven PNO Media een 7,6

dinsdag 29 september 2020

PNO Media wordt door deelnemers en pensioengerechtigden beoordeeld met gemiddeld een 7,6. Dit blijkt uit het klanttevredenheidsonderzoek dat PNO Media in juni en juli uitvoerde.

Maar liefst 59% van de respondenten geeft PNO Media een 8 of hoger. Het enthousiasme komt onder andere door de duidelijke en heldere communicatie. Een groot deel van de deelnemers en pensioengerechtigden vindt dat zij goed op de hoogte worden gehouden. Ook de dienstverlening scoort hoog met een 7,8.

De tevredenheid ligt hoger dan in 2018

Op algehele tevredenheid scoort PNO Media iets hoger dan in 2018, toen het vorige klanttevredenheidsonderzoek plaatsvond. Ook nu zijn pensioengerechtigden meer tevreden dan deelnemers. Gemiddeld geven zij een 7,9; in 2018 was dat een 7,4. Deelnemers geven nu gemiddeld een 7,1; in 2018 was dat een 6,9.

PNO Media wordt gezien als betrouwbaar, servicegericht en deskundig

De kwaliteiten die het meest worden toegeschreven aan PNO Media zijn: betrouwbaar, servicegericht, communicatief sterk en deskundig. De pensioengerechtigden vinden dit in nog sterkere mate dan de deelnemers.

Veel enthousiasme over persoonlijk gesprek met PNO Media

Van de voorlichtingsmiddelen werd het afgelopen jaar ‘MijnPNO’ het meest gebruikt. Bijna een kwart van de deelnemers heeft het afgelopen jaar de pensioenplanner ‘Op Koers’ gebruikt. Zij beoordelen deze online tool met gemiddeld een 7,5. Deelnemers zijn, met een 8,1, het meest enthousiast over het persoonlijk gesprek met PNO Media.

Onvrede over lage dekkingsgraad

Ontevredenheid is er vooral over de lage dekkingsgraad van PNO Media. En over het uitblijven van indexatie. Meer transparantie hierover wordt gewaardeerd. PNO Media wil dan ook nog beter en transparanter gaan communiceren over zijn financiële situatie en wat die betekent voor deelnemers en pensioengerechtigden.

Het onderzoek is uitgevoerd onder 1145 pensioengerechtigden en 690 deelnemers

PNO Media voert regelmatig onderzoeken uit, om goed zicht te houden op de tevredenheid van de deelnemers en pensioengerechtigden en om handvatten te vinden om zaken nog beter te doen. PNO Media is blij dat maar liefst 1145 pensioengerechtigden en 690 deelnemers hun mening met ons wilden delen. Hiermee zijn we in staat om onze dienstverlening verder te verbeteren.

Wil je meer weten over onze dienstverlening of heb je behoefte aan een persoonlijk pensioengesprek? Neem dan contact met ons op.

Theme picker

Ga naar Op Koers

Lig jij op schema met je pensioenopbouw? Check het nu!

Nieuwsbrief ontvangen?

Ontvang het laatste pensioennieuws via onze e-nieuwsbrief. Schrijf je in via MijnPNO.