Actueel
Interactieve pensioentelevisie boeit

Interactieve pensioentelevisie boeit

woensdag 8 november 2017

Onlangs informeerde RTL zijn bijna 800 medewerkers via interactieve pensioentelevisie over hun pensioenregeling bij PNO Media. De uitzending werd gepresenteerd door Elianne Kuepers, was via een online livestream te volgen en zorgde voor dialoog, was persoonlijk en boeiend; een op de vier RTL-medewerkers heeft de eerste aflevering op pc, laptop, tablet of mobiel mee- of teruggekeken.

Pensioenkennis flink toegenomen

Het interactieve tv-programma over pensioen was een samenwerking tussen PNO Media en RTL Z. Beiden wilden experimenteren met interactieve online pensioentelevisie als manier om effectiever over pensioen te communiceren. De resultaten waren zeer positief. De eerste uitzending zorgde bij de deelnemers voor een flinke toename van de pensioenkennis. Bij de start ervan gaven de deelnemers zichzelf gemiddeld een 6 voor hun pensioenkennis. Na afloop was dit cijfer gestegen naar een 7,6!

Nog nooit zoveel over pensioen gepraat

Volgens RTL is er bij hen op de werkvloer (ook onder jongeren) nog nooit zoveel over pensioen gepraat als in de 3 weken rondom de uitzending van het interactieve tv-programma. De professionele regie, enthousiaste presentatie door RTLZ-host Elianne Kuepers, en de vakinhoudelijke deskundigheid van econoom Jacob Schoenmaker en actuaris Coenraad Vos werden hoog gewaardeerd. Omdat het pensioenprogramma ook achteraf kan worden teruggekeken, neemt het bereik ervan nog steeds toe onder de RTL-medewerkers.

Per mythe een uitlegfilmpje

In het interactieve tv-programma komen een aantal pensioenmythes aan bod, zoals: ik betaal pensioen voor de pensionado’s van nu; ik kan beter zelf mijn pensioen regelen; en: veel pensioenpremie gaat op aan kosten. Per mythe is door RTL in samenwerking met PNO Media een video gemaakt die uitlegt hoe het werkelijk zit. Daarnaast was het mogelijk om live vragen te stellen en mee te doen aan polls. De pensioenboodschap kreeg met de livestream de aandacht die met andere communicatiemiddelen veel lastiger te realiseren is.

Pensioen van deze tijd

Tegen alle trends in van steeds korter en sneller moeten communiceren, groeit de gemiddelde kijkduur van webinars en interactieve tv juist. Dankzij experimenten als deze lukt het PNO Media steeds beter om pensioeninformatie – in co-creatie met aangesloten werkgevers – op een aantrekkelijke en persoonlijke manier te presenteren. Het laat zien dat we als pensioenfonds van deze tijd middenin de doelgroep staan. Dat zie je niet alleen terug in hoe we communiceren, maar ook in onze dienstverlening en eigentijdse pensioenproducten. Zo zorgen we er samen voor dat we klaar zijn voor de toekomst.

Meer weten?

Bekijk wat wij voor uw klanten kunnen betekenen op pnomedia.nl/adviseur. Of bel direct met Marijn Timmerman, onze pensioenconsultant, op 035 702 34 20. Het interactieve RTL-televisieprogramma over pensioen kunt u hier zonder inlog bekijken.

Over PNO Media

PNO Media is het pensioenfonds voor de creatieve sector. Wij zorgen voor een goed en betaalbaar pensioen voor werknemers in de media- en entertainmentindustrie, kunst en cultuursector en creatieve zakelijke dienstverlening.

DELEN:

Ga naar Op Koers

Lig jij op schema met je pensioenopbouw? Check het nu!

                                  

Nieuwsbrief ontvangen?

Ontvang het laatste pensioennieuws via onze e-nieuwsbrief. Schrijf je in via MijnPNO.